راه های تشخیص مشتری از نامشتری

کسی است که به اجناس یا خدماتتون علاقه‌ و نیازی نداره، یا تمایل خرید ازتون رو نداره. در واقع ممکنه به دلایل مختلفی به کسب و کارتون جذب نشه که در این مقاله بررسی شده

راه های تشخیص مشتری از نامشتری

نویسنده: مدیریت سامانه

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸

دسته‌بندی: آموزش‌های صنفی

نا مشتری کیست؟

کسی است که به اجناس یا خدماتتون علاقه‌ و نیازی نداره، یا تمایل خرید ازتون رو نداره. در واقع ممکنه به دلایل مختلفی به کسب و کارتون جذب نشه که این دلایل میتونن شامل موارد زیر باشه:

۱. نیازی به محصول یا خدماتت نداره

ما مشتری ممکنه نیازی به محصول یا خدماتت نداشته باشه. مثلا کسی که تو منطقه گرمسیر زندگی می‌کنه، به لباس زمستونی نیازی نداره.

۲. دور بودن از بازار هدف

وقتی که محصولتون مخصوص یک گروه خاصی از افراد باشه، مطمئنن افرادی که از این گروه نباشن، نامشتری به حساب میان. مثلا؛ محصولات آرایشی مخصوص خانم‌ها به احتمال زیاد مناسب مردان یا افراد مسن نیست.

۳. از دلایل دیگر میشه به محدودیت مالی اشاره کرد

بعضی مواقع ممکنه به خاطر نبود منابع مالی کافی، توانایی خرید محصولات یا خدماتتون رو نداشته باشن.

مثلا یک خودرو لوکس ممکنه برای خیلیا غیرقابل دسترس باشه.

۴. افکار شخصی

سلایق شخصی هر فرد نقش مهمی در نامشتری بودن دارد. مثلا؛ فردی که به غذاهای گیاهی علاقه دارد، احتمالا به رستوران‌هایی با غذاهای گوشتی مراجعه نمی‌کند.

۵. عدم شناخت یا آگاهی

در بعضی موارد به دلیل عدم شناخت کافی از محصولاتتون، به آن علاقه‌ای نداشته باشد. که این مشکل می‌تواند به بازاریابی و تبلیغات مناسب حل بشه.

۶. داشتن تجربه منفی در گذشته

اگر فردی تجربه منفی از خرید یا استفاده از محصولات و خدماتتون داشته باشه، احتمالا دیگه تمایلی به خرید مجدد نداره و نامشتری محسوب میشه.

۷. موقعیت جغرافیایی و مکانی

از عوامل تاثیرگذار در این مسئله است. مثلا؛ کسی که در منطقه ای دور افتاده زندگی می‌کند ممکنه به خاطر مشکلات حمل و نقل به محصولات تون دسترسی نداشته باشه.

۸. رقابت

رقبای شما ممکن است محصولات یا خدمات مشابهی با کیفیت بالاتر یا قیمت مناسب تر ارائه کنند، که باعث می‌شود مشتریان وفادار شما از آن ها خرید کنند.

نتیجه گیری

شناخت نا مشتری ها به اندازه شناخت مشتریان اهمیت دارد. با فهمیدن نکاتی که ممکن است مشتریان به محصولات و خدمات شما علاقه مند نباشند، می‌توانید استراتژی های خود را بهبود دهید و تلاش کنید تا آن‌ها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید یا منابع خودتون را بهتر کنید.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

CAPTCHA
پیام همین الان
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
پیام همین الان
کد امنیتی اشتباه است!
پیام همین الان
خطایی هنگام ثبت نظر شما رخ داد، لطفا اطلاعات ورودی خود را بررسی نمایید.