پردرآمدترین شغل های مغازه داری

پردرآمدترین شغل‌های مغازه داری از دید سامانه مشاوره صنفی دود چراغ

پردرآمدترین شغل های مغازه داری

نویسنده: مدیریت سامانه

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳

دسته‌بندی: آموزش‌های صنفی

قبل از شروع بیان چند نکته خالی از لطف نیست:

1- هر مغازه و کاسبی درآمد داره فقط بر اساس نیاز و تقاضا درآمد برخی بیشتر و برخی کمتر

2- دنبال کاسبی باش که بهش علاقه داری تا بتونی در دوران سخت دوام بیاری و کسب وکارتو تعطیل نکنی

3- یکی کاسب ها می گفت خودت مغازه دار تصور کن، ببین در کدام یک از آن ها حس می کنید پولدار تر و خوشحال تر هستید، بعد آن مغازه را ایجاد کنید.

 

بسیاری از افراد کار آزاد را به کار اداری ترجیح می‌دهند

یکی از ایده‌ های پرطرفدار در حال حاضر مغازه‌ ها هستند که در صورت برنامه‌ریزی و اجرای مناسب، می‌توانند پرسود باشند، دو حالت وجود دارد، ممکن است شما در زمینه خاصی مهارت داشته باشید و اکنون می‌خواهید در همان زمینه مغازه بزنید و یا اینکه می‌خواهید مغازه‌ای بزنید که در آن مهارت ندارید

اگر می‌خواهید در زمینه‌ ای که در آن مهارت ندارید مغازه بزنید از یک کاسب با ترجبه کف بازاری مشاوره بگیر تا چم و خم کار دست بیاد ( جهت مشاهده مشاوران صنفی دود چراغ کلیک کنید )

یا اینکه باکسی شریک شو که در این زمینه مهارت و تجربه کافی را داره

 

انواع شغل مغازه داری

به طور کلی در شغل مغازه‌ داری یا باید خدمات ارائه دهید (مثل آرایشگاه، صافکاری و…) یا کالا بفروشید (مثل سوپر مارکت، خرازی، بوتیک و…) و یا ترکیبی از ارائه خدمات و فروش کالا را داشته باشید (مثل گلفروشی، خدمات کامپیوتری و… که هم کالا می‌فروشند و هم خدمت ارائه می‌دهند).

 

چه چیزی بفروشیم؟

برخی محصولات با پیشرفت تکنولوژی یا تغییر شرایط اقتصادی و سیاسی مشتری قبلی را نخواهند داشت

مثلا آژانس‌ها را در نظر بگیرید؛ با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سایت‌ ها و برنامه‌ هایی مثل اسنپ و تپسی و کارپینو و… آژانس ها سهم بازار زیادی را از دست داده اند. یا با رکود مسکن، معاملات مسکن به طرز چشمگیری کاهش یافت و متعاقبا درآمد مشاورین املاک کمتر از قبل شد

بنابراین این که چه مغازه‌ای بزنید که بتوانید در شرایط مختلف روند سود دهی خود را حفظ کنید بسیار مهم است.

در ادامه به معرفی چندین حوزه می پردازیم ولی حتما قبل از ورود و شروع کار تحقیقات و بررسی های لازم را انجام بدین و با چند شخص باتجربه که در این زمینه فعال هستن مشورت کنید. و این موارد صرفا پیشنهادی برای این بازه زمانی هستن.


1- محصولات ضروری

اگر می‌خواهید محصولی بفروشید که همیشه و در هر شرایطی فروش داشته باشید باید به سراغ کالا های ضروری بروید.
به عنوان نمونه یک میوه‌ فروشی را در نظر بگیرید
در هر شرایط اقتصادی و سیاسی مردم به سیب‌زمینی، پیاز، پرتقال و… نیاز دارند و فرقی ندارد تکنولوژی چقدر پیشرفت کرده باشد، همچنان مردم به سیب‌زمینی و پیاز نیاز دارند.
کالا های اساسی و ضروری همیشه تقاضا دارند، بنابراین در کشور ایران که نا اطمینانی در فضای کسب و کار وجود دارد، این کالا ها می‌توانند ریسک کمتری داشته باشند.
محصولاتی که مرتبط با خورد و خوراک و خدمات درمانی باشند در این دسته بندی قرار می گیرند.


2- محصولات لاکچری

بله با کاهش قدرت اقتصادی مردم فروش کالا های لاکچری کمتر خواهد شد اما پدیده‌‌ فاصله طبقاتی همیشه در هر جامعه‌ ای وجود دارد.
در هر شرایطی افرادی هستند که از نظر مالی نسبت به مردم عادی برتری ویژه‌ ای دارند. چنین افرادی این برتری را تنها با در اختیار داشتن محصولات لاکچری می‌توانند به نمایش بگذارند.

یکی دیگر از مواردی که در مورد کالا های لاکچری وجود دارد، حاشیه سود بسیار بالای آن‌ هاست.

 برای موفقیت در این شغل مغازه داری باید برند فروشگاه خود را تقویت کنید و برای این کار نیازمند هزینه بالا برای تبلیغات و مغازه ای در بالا شهر هستید.

 

3- کالا های تند مصرف

کالا های تند مصرف کالا هایی هستند که با سرعت بیشتری فروخته می‌شوند. مثل رب گوجه، آبمیوه، مایع ظرفشویی، محصولات رستوران‌ ها و فست‌ فود ها و مواردی از این قبیل کالای تند مصرف محسوب می‌شوند

نکته قابل توجه این است که معمولا حاشیه سود این محصولات پایین تر است .اما با توجه به اینکه همیشه برای شان مشتری وجود دارد و تعداد زیادی از آن‌ ها فروخته می‌شود، می‌توانند در مجموع سود خوبی نصیب شما بکنند.
اگر اولین تجربه مغازه‌ داری شماست، می‌توانید با فروش این محصولات کار خود را آغاز کنید. به صورت کلی فروش این محصولات برای افرادی که مهارت خاصی در مغازه‌ داری ندارند توصیه می‌شود. با این شرط که تقاضا برای این محصولات در بازار محلی آن‌ ها وجود داشته باشد و بازار این محصولات در آن محله اشباع نشده باشد.

 

4- محصولاتی که مشتری آنها خانمها باشند

در این زمینه تحقیقات فروانی صورت گرفته و بارها ثابت شده خانما راحتر و بیشتر نسبت آقایون خرید می کنند.
محصولات مصرفی مانند لوازم آرایشی ، کیف و کفش زنانه ... می تواند در این دسته بندی قرار بگیرید حتی می توانید کمی خلاقانه تر کار کنید و یک تعمیرگاه و یا رستوران ویژه خانماها با پرسنل خانم راه اندازی کنید.


نکته پایانی:
اول مشاوره بعد راه اندازی ، حتما قبل از شروع هر کاسبی از یک  فرد با تجربه و موفق در اون صنف مشاوره بگیرین
برای مشاهده مشاورین صنفی دود چراغ که سالها تو صنف خودشون تجربه موفق دارن کلیک کنید

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

CAPTCHA
پیام همین الان
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
پیام همین الان
کد امنیتی اشتباه است!
پیام همین الان
خطایی هنگام ثبت نظر شما رخ داد، لطفا اطلاعات ورودی خود را بررسی نمایید.