چطور قیمت گذاری اجناس را انجام دهیم؟

در این مقاله مبحث اینکه در قیمت گذاری اجناس چگونه عمل کنیم توضیحات لازم ارائه شده است.

چطور قیمت گذاری اجناس را انجام دهیم؟

نویسنده: مدیریت سامانه

تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳

دسته‌بندی: آموزش‌های صنفی

چطور قیمت گذاری اجناس را انجام دهیم؟

 

فرض کنید صاحب یک مغازه پوشاک هستی. و تمام قیمت های اجناس را با نوع آن تعیین کرده اید. مشتری بعد از ورود به مغازه به شما میگوید همین جنس لباس را در مغازه ای دیگر به قیمت پایین تر دیده است. و برای خرید از شما دچار تردید است و قصد ترک مغازه را دارد. در ادامه این مکالمه مشتری به شما میگوید، که اگر با قیمتی کمتر از مغازه دیگر آن را بفروشید، خرید خود را انجام خواهند داد.

 

در چنین مواردی معمولا فروشنده کمی برای فروش عجله می کند زیرا حرف مشتری را باور می کند. شاید ارزان فروشی دیگران باعث شود که مشتریان خود را از دست بدهد. در نتیجه با کاهش قیمت و اعمال یک تخفیف بسیار خوب، لباس را به مشتری می فروشد.

 

قیمت گذاری اجناس را حساب شده تر انجام بدهید!

فروشندگان باید این را در نظر بگیرند که گاهی مشتریان هم برای خرید ترفندهای خاصی دارند. به همین دلیل نیاز است تا فروشندگان پس از قیمت گذاری منصفانه، برای فروش خود خط قرمز کف تعیین کنند.

 

خط قرمز در فروش به این معنا است که قیمت کالا را از مقدار مشخص شده، پایین تر نیاورید. نباید فریب صحبت های مشتری را بخورید. استفاده از برچسب قیمت، لیبل و اتیکت باعث میشود قیمت برای مشتری واضح باشد، و با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام خواهد داد.

به طور کلی فروشنده برای اینکه بتواند به سود مورد نظر خود دست پیدا کند و از ورشکسته شدن کسب و کار جلوگیری کند، نیاز است برای فروش و قیمت گذاری کالا خط قرمزهایی داشته باشند. تجربه ثابت کرده خط قرمز در فروش می تواند در بلند مدت منجر به افزایش فروش نیز شود.

 

در نظرات خط قرمز کف قیمت گذاری یکی از محصولاتی رو که میفروشی برامون بنویس

مقالات مرتبط

ارسال نظر

CAPTCHA
پیام همین الان
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
پیام همین الان
کد امنیتی اشتباه است!
پیام همین الان
خطایی هنگام ثبت نظر شما رخ داد، لطفا اطلاعات ورودی خود را بررسی نمایید.