نویسنده: مدیریت سامانه
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
دستهبندی: آموزشهای صنفی
از موارد مهم مشتری مداری و حفظ مشتری، داشتن ارتباط با او بعد از خرید است. که از تکنیک های موثر برای افزایش فروش، است. متاسفانه بسیاری از فروشندگان و کسب و کارها به این مهم مورد توجه ندارند. درحالی که تکنیک پیگیری مشتریان می تواند باعث ایجاد تحولات مثبت در کسب و کار شود.
در بیشتر موارد پیگیری مشتری هزینه زیادی برای فروشنده ندارد. راه های پیگیری بسیار کم هزینه هستند. در صورتی که بخواهی پیگیری مشتری به صورت حرفه ای انجام شود، نیاز است تا از نرم افزار و تیم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده کنید.
مانند ارسال پیامک، تماس تلفنی و ...
سوالات زیر رایج ترین سوالاتی است در پیگیری مشتری پرسیده می شود.
آیا از محصول و کالای خریداری شده راضی هستید؟
محصول و یا کالای خریداری شده به رفع نیازهای شما کمک می کند؟
آیا محصول و یا کالای خریداری شده را به دیگران توصیه می کنید؟
یا حتی با ارسال کد تخفیف یا اطلاع رسانی از جشنواره های فروشگاهی.
پیگیری کردن مشتری دارای مزایایی است
از این طریق می توانید با شناسایی نیاز مشتریان در رقابت با رقبا پیروز شوید، زیرا می توانید کسب و کار و فروش خود را کاملا با نیاز مشتری هماهنگ کنید.
گاهی پیگیری شما پس از خرید، می تواند باعث ایجاد حس خوب و مثبت در مشتری شود و او را ترغیب کند تا دوباره به مغازه و یا فروشگاه شما برگردد.
بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان پس از استفاده از تکنیک پیگیری مشتری موفق شده اند تا نقاط ضعف خود را شناسایی و اقدام به رفع آن ها کنند.
فعالیت های خود را مطابق با نظر مشتریان انجام بدید تا بتوانید به فروش و درآمد مورد نظر خود دست پیدا کنید.
در نظرات بنویسید تا حالا از این روش استفاده کردین؟ چه تاثیری داشته است
ارسال نظر