جذب مشتری و افزایش فروش - قسمت ۲

جلب توجه مشتری و متقاعد کردن او به خرید در عرض چند ثانیه، کاری دشوار است.

جذب مشتری و افزایش فروش - قسمت ۲

نویسنده: مدیریت سامانه

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰

دسته‌بندی: آموزش‌های صنفی

جذب مشتری و افزایش فروش با دکوراسیونی چشم‌نواز! (2)

 

جلب توجه مشتری و متقاعد کردن او به خرید در عرض چند ثانیه، کاری دشوار است. دکوراسیون بوتیک شما نقشی اساسی در این امر ایفا می‌کند. در قسمت اول این مقاله به نکاتی در مورد انتخاب مغازه مناسب، داشتن ویترین جذاب و... برای بوتیک پرداختیم. در این قسمت نیز به ادامه مبحث دکوراسیون بوتیک می‌پردازیم و ایده‌هایی برای چیدمان، نمایش محصولات و برخورد با مشتری ارائه می‌دهیم.

 

دیوار شاخص را رنگ کنید

 

نقاشی یک دیواربا یک رنگ برجسته، یک راه کاربردی و آسان برای رنگ و لعاب دادن به فضا همجنین بزرگ تر به نظر رسیدن مغازه است. برای اینکه مشتری جذب شود و با عجله از بوتیک خارج نشود، رنگ کردن و قرار دادن پارچه یا کاغذدیواری چاپی روی یکی از دیوارها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

 

 

نور پردازی مناسبی ایجاد کنید داشتن

 

نورپردازی چشم نواز در هر فروشگاه اهمیت ویژه ای دارد. در نورپردازی بوتیک شما به نور عمومی برای درک کلی فضا و محصولات و حرکت آسان در محیط و نورهای تاکیدی و موضعی که سبب تاکید روی محصولات خاص و جلب توجه مشتری می شوند، نیاز دارید. برای نور پردازی از ترکیبی از چراغ ها، لامپ ها، عکس های چراغی استفاده کنید این ترکیب نه تنها اطمینان حاصل می کند که کل فضا به خوبی روشن است، بلکه باعث شادی و تنوع نیز می شود.

در فروشگاه لباس بچگانه از نورپردازی تیره استفاده نکنید و در فروشگاه لباس یا محصولات مردانه از نورپردازی کلاسیک و تقریبا تیره و در فروشگاه لباس و محصولات زنانه از نورپردازی روشن و شاد استفاده کنید.

 

 

حواست به جو مغازه باشه

 

در فروشگاه پخش موسیقی اهمیت فراوانی دارد. نوع موسیقی نشان دهنده تفکرات و شخصیت فرد است بنابراین موسیقی که می خواهید در فروشگاه خود پخش کنید را با دقت خاصی انتخاب کنید و یا موسیقی اختصاصی برای فروشگاهتان تهیه نمایید.

 

از پوستر و تصاویر استفاده کنید

 

برای تزیین دکور بوتیک خود از تصاویر استفاده کنید و تصاویری را انتخاب نمایید که ایده خلاقانه ای در تصویر نهفته باشد. مثلا اگر بوتیک لباس بچه گانه دارید، از تصاویر کودکان در حال بازی کردن با حیوانات کمک بگیرید و با استفاده صحیح از آثار هنری احساسات مشتریان خود را برانگیزید. با مشاهده این آثار هنری مشتری با سلیقه و طبع شما آشنا می شود و در صورت هم نظر بودن با شما دفعات بعد نیز مغازه شما را برای خرید انتخاب می کند.

 

 

 

شناسایی درست مشتریان

 

مشتریان شما اغلب چه سنی دارند؟ چه جنسیتی هستند؟ سلیقه آنان چگونه است؟ شناسایی بهتر مخاطبانتان سبب می شود طراحی دکوراسیون را بر اساس سلیقه و نظر مشتریان بچینید مثلا اگر مشتریان شما بیشتر مادران باردار هستند، می توانید برای برانگیختن احساسات آنها از رنگ های پاستلی، موسیقی ملایم و نقاشی هایی با موضوع کودکان بوتیک خود را دکور کنید. اگر مشتریان تان افراد جوان هستند آنها را با موسیقی های انرژی بخش و ویترین هایی با طراحی چشم گیر به خرید ترغیب کنید.

 

محصولات را در حالت های مختلفی نمایش دهید

برای جلب توجه مشتری محصولات را چندین شکل ارائه دهید مثلا تعدادی از لباس های شیک و زیبا را از دیوارها آویزان کنید و بقیه مدل ها را در قفسه ها بچینید یا برخی طرح و رنگ لباس ها را به کمک مانکن به مشتریان نشان دهید.

 

حال و هوای مشتری را به سمت خرید سوق دهید

 

دکور بوتیک باید با هدف ترغیب مشتری به خرید طراحی شود. چیدمان ویترین باید طوری باشد که نظر مشتری به کالا هایی با قیمت بالاتر جلب شود. برای این کار بهتر است در کنار این کالا ها عروسک، پوستر و یا پارچه های زیبا قرار دهید. شما می توانید قسمت هایی را که برای قرار دادن گرانترین اجناس خود در نظر گرفته اید را با عناصر دلخواه و مناسب دکور کنید و اینگونه نظر مشتری را به این کالاها جلب نمایید.

 

از قفسه های باز استفاده کنید

 

جدا کردن بخش های کوچک مغازه چالش برانگیز است، اما قفسه های باز و بلند می توانند راهی موثر برای تقسیم فضا و همچنین نمایش محصولات و ایجاد احساس راحتی باشند. قفسه های باز انعطاف پذیر هستند، به شما این امکان را می دهند که هر دو طرح و کالا را به آسانی تغییر دهید.

 

داشتن آینه

 

طراحی یک مغازه پوشاک زنانه از ظرافت و جزییات زیادی برخوردار است پس توصیه می شود از آینه ها و عناصر دکوراتیو در فروشگاه استفاده کنید.

 

قیمت کالا را مخفی نکنید

برخی اوقات زیبایی و لوکس بودن ویترین سبب می شود مشتری فکر کند که محصولات شما گران است پس سعی کنید روی مارک تمامی کالاها، برچسب قیمت بچسبانید و شناسنامه ای برای هر لباس ایجاد کنید. این کارسبب می شود مشتری راحت تر بوده و فروشنده مجبور به جواب دادن در مورد قیمت و نوع محصولات نباشد.

 

بهترین برخورد را با مشتری داشته باشید

 

بهترین نوع برخورد با مشتری را داشته باشید تا مشتری های ثابت شما بیشتر شوند. با مشتری صادق بوده و از چاپلوسی زیاد بپرهیزید که باعث بی اعتمادی مشتری می گردد.

 

با رعایت نکات ذکر شده در این دو مقاله، می‌توانید بوتیکی زیبا، جذاب و کارآمد طراحی کنید که مشتریان را مجذوب خود کرده و آنها را به خریداران دائمی تبدیل کند. به یاد داشته باشید که دکوراسیون بوتیک تنها به زیبایی ظاهری محدود نمی‌شود، بلکه باید حس و حال مثبتی را در مشتری ایجاد کند و او را به خرید ترغیب نماید. با خلاقیت و نوآوری می‌توانید بوتیکی منحصر به فرد بسازید که در میان رقبای خود بدرخشد.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

CAPTCHA
پیام همین الان
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
پیام همین الان
کد امنیتی اشتباه است!
پیام همین الان
خطایی هنگام ثبت نظر شما رخ داد، لطفا اطلاعات ورودی خود را بررسی نمایید.