۴ دلیل برای استفاده از بازاریابی دیجیتال

در این مقاله چهار دلیل برای اینکه بازاریابی دیجیتال می‌تواند کسب و کار سنتی شما را متحول کند، توضیح داده شده است.

۴ دلیل برای استفاده از بازاریابی دیجیتال

نویسنده: مدیریت سامانه

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷

دسته‌بندی: آموزش‌های صنفی

فناوری های دیجیتال به سرعت در حال رشد و توسعه هستند و به همان اندازه نیز کسب و کارها را تحت تأثیر قرار می دهند. دنیای کسب و کارها نیز روز به روز در حال پیشرفت و تکامل هستند. در این شرایط انتخاب با شماست که تغییرات را بپذیرید و با آن همسو شوید یا شاهد شکست و از بین رفتن کسب و کار خود در این رقابت باشید.

یکی از ویژگی های تعیین کننده تحول دیجیتال در کسب و کار، کاهش هزینه ها است. در شرایط جدید، مصرف‌کنندگان نه‌تنها تحت تأثیر محتوای آنلاین قرار می‌گیرند، بلکه اکنون برای انجام کارها در زندگی و کار به آن وابسته هستند. بازاریابی دیجیتال دیگر نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت برای هر کسب و کاری است. فرقی نمی‌کند که شما یک مغازه کوچک محلی دارید یا صاحب یک کسب و کار بزرگی هستید، بازاریابی دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند تا به مشتریان بیشتری برسید، برند خود را ارتقا دهید و در نهایت فروش خود را افزایش دهید.

 

دسترسی به طیف وسیع‌تری از مخاطبان:

بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که از طریق وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، پیامک و سایر کانال‌های آنلاین، به طیف وسیع‌تری از مخاطبان برسید. این امر به ویژه برای مشاغلی که در مناطق کوچک و محدودی فعالیت می‌کنند، بسیار مفید است.

پس با قدرت تمام از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید و پیش بروید.

اگر وب سایت دارید، یا به تازگی وب سایتی راه اندازی کرده اید، پس بیشتر اوقات وبلاگ بنویسید. مثلاً در ماه ۱۱ تا ۱۶ وبلاگ را در دستورکار قرار دهید. یکی از پلتفرم های اجتماعی دیگر را به جعبه ابزار بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید.

روی محتوای ویدیویی بیشتر تمرکز کنید.

رضایت مشتریان را به صفحه اصلی خود اضافه کنید.

از طریق ایمیل مارکتینگ با مشتریان خود بیشتر ارتباط برقرار کنید.

برای ارائه یک تجربه جدید به بازدیدکنندگان خود، به دنبال طراحی مجدد وب سایت های قدیمی باشید.

در حالی که رقبای شما در حال بررسی نقاط ضعف خود هستند، در بازاریابی دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و بازار را تصاحب کنید.

 

افزایش آگاهی از برند:

با استفاده از بازاریابی دیجیتال می‌توانید به طور موثر برند خود را به مخاطبان معرفی کنید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید. این امر با ایجاد محتوای جذاب، به اشتراک گذاشتن آن در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از تبلیغات آنلاین انجام می‌شود.

آگاهی از برند نقش مهمی در ورود به ذهن مشتریان را دارد. برندهایی که به درستی شناخته شوند، اعتماد و وفاداری بیشتری را در میان مخاطبان خود ایجاد می‌کنند و در نهایت، به فروش بیشتر و سودآوری بالاتر دست می‌یابند.

از مواردی که برای شناخته تر شدن و آگاهی از برند به شما کمک میکند میتوان به موارد زیر اشاره کرد

 

بهینه سازی موتور جستجو (SEO):

با بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرد و افراد بیشتری از آن بازدید می‌کنند. این امر به افزایش آگاهی از برند شما کمک می‌کند.

 

تبلیغات آنلاین:

با استفاده از دادن تبلیغات آنلاین در سایت هایی مانند یکتانت یا صبا ویژن، و یا از طریق تبلیغات و معرفی اینفلوئنسرها و بلاگرها در اینستاگرام، می‌توانید به طیف وسیع‌تری از مخاطبان برسید و آگاهی از برند خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

 

از ارائه خدمات عالی به مشتریان میتوان استفاده کرد:

ارائه خدمات عالی به مشتریان، پایه و اساس ایجاد تعامل پایدار با آنها است. با پاسخگویی سریع و مؤدبانه به سوالات و حل مشکلات مشتریان، می‌توانید تجربه مثبتی را برای آنها رقم بزنید و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کرده و به شناخته تر شدن خود کمک کنید.

با بازاریابی دیجیتال هزینه ها را کاهش می دهد.

بازاریابی یکی از بخش های مهم برای اداره یک کسب‌وکار است. که برای حفظ ذهنیت مشتریان، باید به طور فعال و مستمر برای مخاطبان خود محتوا تولید کنید. در مقایسه با انواع سنتی بازاریابی، بازاریابی دیجیتال به دلایلی مقرون‌به‌صرفه‌تر است:

راه‌اندازی حساب‌های رسانه‌های اجتماعی رایگان است.

راه‌اندازی صفحات کسب‌وکار محلی هزینه‌ای ندارد.

محتوای شما می‌تواند به مخاطبان بیشتری برسد.

محتوای شما قابل‌استفاده مجدد است. به‌سادگی به‌روزرسانی کنید و پس از چند ماه دوباره پست کنید.

نیازی به انتشار نسخه‌های چاپی روی کاغذ نیست.

اگر کسب‌وکار شما از نظر مالی با مشکل مواجه بوده است، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که به تولید و انتشار محتوا ادامه دهید، بدون اینکه پولی را هدر دهید.

روابط قوی با مشتریان خود ایجاد کنید.

آیا می‌دانستید که هزینه ترغیب مشتریان فعلی به خرید در مقایسه با ترغیب مشتریان جدید کمتر است؟ این امر کاملا‌ً منطقی است زیرا اگر مشتری از خدمات شما راضی باشد، همچنان از کسب‌وکار شما حمایت خواهد کرد. از طرف دیگر، مشتری که از خدمات شما ناراضی است به سراغ رقبای شما خواهد رفت. بنابراین، برای کسب درآمد بیشتر، بایستی خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهید. می‌توان خدمات بهتر به مشتریان را در دوکلمه توصیف کرد: ایجاد رابطه و بازاریابی دیجیتال. این دو ابزار برای کمک به ایجاد روابط قوی تر با مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهند.

رسانه‌های اجتماعی – از جنبه «اجتماعی» رسانه‌های اجتماعی غافل نشویم. برای داشتن یک کمپین مؤثر رسانه‌های اجتماعی، باید فالوورهای خود را در فعالیت‌های خودتان دخیل کنید.

ارسال پیامک – استفاده از سرویس‌ پیام‌رسانی به شما امکان می‌دهد مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و شخصاً با آنها ارتباط داشته باشید.

ارسال پوش نوتیفیکیشن – تبلیغات پوش نوتیفیکیشن یک نوع پیامک مدرن هستند که به شما این امکان را می‌دهند علاوه بر متن، از عکس و لینک هم در پیام خود استفاده کنید. این تبلیغات از طریق مرورگر برای کاربر ارسال می‌شوند و روی انواع دستگاه‌ها (موبایل یا دسکتاپ) قابلیت نمایش دارند. کافی است کاربر روی پوش کلیک کند تا مستقیما وارد وب‌سایت شود.

وبلاگ‌نویسی – دانش و تخصص خود را با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید. نیازها و نگرانی‌های آنها را با تولید محتوای مفید برطرف کنید. به همه نظرات چه منفی یا مثبت پاسخ دهید.

بررسی محصول – مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را در صفحه کسب‌وکار شما ارسال کنند. از نقدهای منفی نترسید. به نظرات منفی به‌عنوان فرصتی نگاه کنید تا به دیگران نشان دهید که نسبت به انتقاد حساس نیستید و برای نظرات مشتریان خود ارزش قائل هستید. داشتن روابط قوی تر با مشتریان اهمیت بیشتری دارد زیرا بسیاری از مردم با مشکلات مالی مواجه هستند. گاهی اوقات ارسال یک خبرنامه ساده با نکات ارزشمندی مانند «ارتباط داشتن با مشتریان بعد از خرید» یا «جذب مشتری و افزایش فروش» تنها چیزی است که برای راضی نگه‌داشتن آنها لازم است.

 

آنچه مسلم است، بازاریابی دیجیتال یک استراتژی پایدار است که کسب‌وکار شما را درحال‌رشد، تکامل و انطباق با پیامدهای سال‌های آینده نگه می‌دارد.

برای داشتن کسب و کاری موفق و رو به پیشرفت همین حالا با مشاوران دود چراغ ارتباط بگیرید.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

CAPTCHA
پیام همین الان
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
پیام همین الان
کد امنیتی اشتباه است!
پیام همین الان
خطایی هنگام ثبت نظر شما رخ داد، لطفا اطلاعات ورودی خود را بررسی نمایید.